SGP/ChristenUnie zet zich in voor behoud spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen

08 september 2004

De SGP/ChristenUnie in Zuid-Holland heeft het initiatief genomen in de procedure tot het behoud van de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen. Fractieleden A.W. (Andries) van Dijk en G.W. (Gerrit Wim) van Veelen hebben in de statencommissie Mobiliteit, Kennis en Economie (MKE) een voorstel ingediend om snel tot meer inzicht te komen in de actuele en toekomstige situatie van de Merwede-Linge lijn.

Den Haag, 8 september 2004

SGP/ChristenUnie zet zich in voor spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen

De inzet van de fractie is behoud van de lijn, maar men maakt zich zorgen over de haalbaarheid daarvan. Met name de houding van het rijk en de Nederlandse Spoorwegen baren Papendrechter Van Dijk veel zorgen.

De SGP/ChristenUnie vraagt om een notitie, waarin informatie moet staan over de toekomstige bezetting, de omvang van de benodigde investeringen en de lasten van exploitatie, onderhoud en beheer.
Ook wil de fractie weten welke keuzemogelijkheden er (nog) zijn en welke risico´s de provincie Zuid-Holland loopt.
Deze informatie zal op korte termijn in de commissie MKE besproken moeten worden en uiteindelijk aan de Provinciale Staten worden voorgelegd.

Nieuwsarchief > 2004