Langere reistijd door schrappen scholierenlijn Hoeksche Waard-Middelharnis

bus R-net IMG_4510a 624x27020 april 2016

Scholieren uit de Hoeksche Waard die in Middelharnis naar school gaan, zijn in de nieuwe dienstregeling van Connexxion verstoken van een goede verbinding. Een lange omweg veroorzaakt een veel langere reistijd.
Fractielid Ixora Balootje heeft vragen gesteld.

Scholieren uit Korendijk en Oud-Beijerland kunnen niet meer rechtstreeks met de bus vanuit de Hoeksche Waard naar hun school in Middelharnis. Sinds de nieuwe dienstregeling in december werd ingevoerd, moeten zij omreizen via Rotterdam-Zuidplein. De nieuwe R-netlijn van Zuidplein naar Flakkee stopt namelijk niet op busstation Heinenoord. Connexxion zegt in het AD van 4 april: ”Dat duurt een halfuurtje langer”. Ouders en leerlingen zijn kwaad.
Ouders hebben bewust voor het Prins Mauritscollege in Middelharnis gekozen. Nu het reizen in de nieuwe dienstregeling zo tegenvalt, zouden ouders hun keuze wel eens kunnen gaan heroverwegen, aldus een van hen.

Balootje heeft vorige week vragen over deze kwestie aan het College van Gedeputeerde Staten (GS) gesteld. Ze wil onder andere van GS weten of zij bereid zijn om samen met Connexxion naar een passende oplossing te zoeken. “Dat zou voor de scholieren een uitkomst zijn”, aldus Balootje.
Er is al gesuggereerd om in de ‘scholierenspits’ zowel ’s morgens als ’s middags drie keer een stop te maken bij Heinenoord.

GS zal binnen vier weken antwoorden.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Schriftelijke vragen scholierenlijn Hoeksche Waard-Middelharnis 11 april 201631,7 kBapplication/pdfdownload

Nieuwsarchief > 2016