Statenfractie vaart tussen de Drechtsteden

klein plaatje bij werkbezoek drechtsteden26 juni 2009

Op vrijdag 12 juni bracht de Statenfractie ChristenUnie-SGP Zuid-Holland een bezoek aan de Drechtsteden. Het programma startte met een tocht langs Papendrecht, Alblasserdam en Dordrecht met de Waterbus. Aansluitend werd er met plaatselijke politici van de partijen gesproken op het stadhuis van Papendrecht.

Onderweg was er volop gelegenheid met eigen ogen problemen en ontwikkelingen te bespreken én ter plaatse te bekijken. Zo kwamen de plannen voor een containerterminal bij Alblasserdam aan bod. Tussen Dordrecht en Sliedrecht werd de groep uitgebreid voorgelicht door Arie de Ruiter van de Stichting Werkgroep Derde Merwedehaven. Deze Derde Merwedehaven is een afvalstortplaats die door zijn ligging een bedreiging vormt voor de luchtkwaliteit van het tegenoverliggende Sliedrecht. De werkgroep heeft als doelstelling door voorlichting, acties en gerechtelijke procedures het leefmilieu ter plaatse te beschermen. De Ruiter deed enkele suggesties hoe de Statenleden de houding van de Provincie in deze kwestie in de gaten konden houden.

Later op de dag werd er nog uitgebreid doorgepraat over onderwerpen als de Merwede-zone: een overgangszone tussen de bebouwde kom van Sliedrecht en het Groene Hart, waar in principe geen woningbouw of iets anders met 'rode' bestemmingsfunctie mag worden gepland. Ook de financiële toekomst van de Waterbus, woningbouw in Dordrecht en de plannen met de nieuwe Dordtse Biesbosch kwamen ter sprake.

Klik hier voor de fotoreportage

Werkbezoek

Nieuwsarchief > 2009