Bedrijventerreinen vaak verwaarloosd

bedrijventerrein HIAmbachtP1080043a (610x192)02 november 2010

Onze fractie vraagt om grotere inzet bij herstructurering van bedrijventerreinen. Statenlid De Zoete: "Bij herstructurering - waar veel geld naartoe gaat - is de provincie blij met 5 tot 10% ruimtewinst. Dat is veel te weinig.

Vaak blijft men steken in verbetering van bestratingen en het aanbrengen van beplanting terwijl op andere terreinen vaak grote hallen en kantoren langdurig leeg staan en verpauperen omdat niemand ze meer wil gebruiken. Dit is ruimte die gezonde bedrijven in de toekomst hard nodig hebben. De provincie zou hier meer leiderschap kunnen tonen".

De fractie bepleit om niet alleen eenvoudige verbeteringen aan te brengen waardoor bedrijventerreinen zichtbaar mooier worden maar ook inspanning te doen om tot herstructurering te komen. Dat betekent dat bedrijventerreinen opnieuw ingedeeld moeten worden. Soms moeten bedrijven daarvoor verhuizen maar op die manier gaat het hele gebied er op vooruit. Al met al een beter resultaat, aldus DeZoete.

Nieuwsarchief > 2010