Milieusubsidies vermenigvuldigen

zonnepanelen 610x19222 september 2011

De fractie heeft opnieuw aandacht gevraagd voor een effectievere besteding van subsidies bij milieubesparende projecten. In de Statencommissie Water en Milieu bepleitte Willy de Zoete opnieuw de instelling van een revolving fund.

Afgelopen woensdag sprak de provincie over een voorstel van GS voor het toekennen van aanvullende subsidie voor de plaatsing van zonnepanelen op de gebouwen van Space Expo in Noordwijk.

De Zoete stelde dat de ChristenUnie & SGP-fractie een groot voorstander is van stimulering van nieuwe technologiëën op het gebied van schone energie maar dat de subsidie nog effectiever kan worden ingezet. De Zoete: “De subsidie wordt goed besteed maar het kan nog mooier. Onze fractie pleit dan ook opnieuw voor de instelling van een revolving fund. Het plaatsen van zonnepanelen leidt tot een groot voordeel op de energierekekening. Wanneer met een deel van dat geld de subsidie zou kunnen worden terugbetaald dan zou dit geld voor vergelijkbare projecten opnieuw kunnen worden ingezet”.

Nieuwsarchief > 2011